måndag 17 maj 2010

Summering av 4 dagar och Arvid


Ska försöka summera lite från helgen. Det var lite mindre folk än det brukar vara. Hård konkurrens med annat som lockade, men de som kom var intresserade så det spelade faktiskt ingen roll. Fick måla i fyra dagar och sälja tavlor så att det gick runt. Kan man begära mer?

Men man blir trött. Ända in i själen trött. När jag var som tröttast skickade ett medium (en vän) ett sms om ett budskap från andra sidan till mig. Budskapet (som jag naturligtvis behåller för mig själv) stärkte mig när jag behövde det som mest. Är inte sådant helt underbart? Nu kanske det finns några som läser detta och tycker det är flummigt, men jag har en tro som fungerar för mig. Jag tror på allt tills de bevisar att det inte finns. Det ger mig ett väldigt öppet sinne och en obegränsad nyfikenhet.

Det blev en ganska kort summering, men vem vill läsa mycket? Bilden i dag är en av två stora jag målade under de fyra dagarna. Kallar honom Arvid.

10 kommentarer:

  1. Det är mastigt med fyra dagar. Och så olika vad man behöver för tid för återhämtning. Det är väl bara att låta allt sjunka in och låta det bli vad det ska bli. Arvid är fin.

    SvaraRadera
  2. Det ÄR mastigt med fyra dagar :)men rutin gör att man repar sig ganska fort. Bara jag får vara lite ledig från mina andra jobb så...

    I dag skiner solen och det känns som att sommaren är här. Riktigt skönt. Kul att du gillar Arvid. Han är lite speciell.

    SvaraRadera
  3. Låter underbart tufft att ha visning i fyra dagar. Och bilden Arvid här ovan - ser tredemisionell ut, tuff och fin!
    Har varit uppslukad av annat några dagar och håller som bäst på att läsa ifatt på bloggar och se ifatt bilder. Härligt att då se att det är kreativt här både bildmässigt och att möten är givande!
    Och flummigt? Nej, inte alls. Den egna inre tron - vad den än är - hjälper oftast.

    SvaraRadera
  4. Tack Eva för dina ord. Jättebra att du skriver en kommentar. Det ger det mig den feedback jag behöver för att tycka det är kul att blogga.

    SvaraRadera
  5. Jag tycker vi behöver mer "flum"
    -eller andlighet kanske man ska säga-i det här samhället.
    Var och en har sin sanning/verklighet.
    /Göran

    SvaraRadera
  6. Det är bra Göran. Du har en sund inställning. Saknar dig kompis.

    SvaraRadera
  7. Hej Hans! Hur stor är Arvid, och vad kostar han?

    SvaraRadera
  8. Hej Nathalie. Arvid är 70x90. Akryl/Kol på duk. Kostar 8000 kr.

    Finns även möjlighet att köpa på räntefri avbetalning. T.ex 1000 kr/8 månader. Brukar köra så i stället för tavelringar. Då får var och en ha ansvar för sin egen privata avbetalning.

    SvaraRadera
  9. Hej igen!
    Ja jag har inte riktigt råd med Arvid (vad stor han var! härligt!), men jag försöker få en uppfattning av vad folk egentligen tar för sina målningar samtidigt.

    Om Arvid finns kvar efter att jag jobbat hela sommaren och jag fått bra lön hör jag av mig igen. :)

    SvaraRadera
  10. Hej igen Nathalie. Om Arvid är kvar efter sommaren ska han få bli med till Stockholm i november. Ska ställa ut på Galleri Ceresia med start på alla helgeons dag.. tema änglar.

    SvaraRadera