måndag 10 maj 2010

Dä ordner sej


Känner mig lite stressad inför Konsthelgen. Hm. Jag stressad. Inte bra.

Drog ut en tand i dag och alla tycker jag ska inte horizontalläge och vila, men hinner jag allt jag vill då? Tror inte det. Jag har två dagar på mig att fixa det jag vill och då får jag nog banne mig bita ihop. Om jag bara finge göra det jag ska göra och inte en massa annat som bara kommer i vägen hela tiden så ordnar det sig nog..

Äh. Nu får jag sluta gnälla. Ingenting är omöjligt, och i värsta fall får jag luta mig tillbaka i det gamla värmländska ordspråket " ordner sej, å ordner sej int, kvetter " (Får väl översätta det också till rikssvenska. "Det ordnar sig, och ordnar det sig inte, så kvittar det".)

Vill gärna måla klart bilden ni ser här ovan. Den är så nära. Men i och för sig så ska jag ju ha något att måla på också under helgen för jag vill inte bara stå där som ett fån. , det ska målas inför publiken *ler* måla med glädje.

6 kommentarer:

  1. Det lär väl bli bra hur det än blir. Dina besökare vill ju träffa dig och titta på din konst i första hand. Hoppas ändå att du får till det som du önskar.

    SvaraRadera
  2. Du har rätt Titti. Tack. Dessutom vet jag ju att du och din man kommer och det känns riktigt riktigt roligt. Hoppas vi hinner ta en fika och prata lite.

    SvaraRadera
  3. Ja, det ska bli trevligt! Vi ses på lördag.

    SvaraRadera
  4. Det gör vi. Målade klart den här bilden i dag. Döpte den till Kung Bosse. Du hittar den på Facebook

    SvaraRadera
  5. Utdragen tand, bita ihop... Helkul! =)

    SvaraRadera
  6. Du fattade den Henrik. Bravo! :)

    SvaraRadera