fredag 28 maj 2010

Hästen, den läckra och om att springa

den läckra

hästen

Tillbringat två eftermiddagar i ateljén för att hinna få klar en häst som ska transporteras till sin nya ägare i morgon. Det lyckades jag med.. och lite till. För jag målar ju aldrig på bara en bild. Tror det låg åtta dukar på golvet när jag gick in. Många kändes det som att de borde ha fått vara som de var innan jag gick lös på dem, men en av dem blev riktigt läcker. Så känns det nu i alla fall. Det kan ju ändra sig. Lägger in bilden på hästen och den andra så får ni se själva.

En annan sak jag måste skryta med, är att jag var ute och sprang i morse. Tro det om ni vill. Det är mitt mål i år - att lära mig att tycka det är kul att springa. Borde gå. Nya skor införskaffade av min kära hustru, grundkonditionen finns efter ett x antal pass på på den lokala träningshallen "Styrkan" och dessutom, är jag rätt så envis.

Vill gärna ha det så, ett nytt mål om året. Förra året lärde jag mig spela gitarr till husbehov, och det är riktigt riktigt roligt. Tycker jag. Kanske inte min fru :)

3 kommentarer:

  1. Jag tror att det är bra för ens konstnärskap (och för en som människa överlag också) att lära sig nya saker. Framför allt att ta sig an sådant som är riktigt viktigt för en. Det gäller väl bara att godta att man är rookie för ett tag. Den där första tiden går ju över och plötsligt är man ganska bra på något.

    SvaraRadera
  2. Det är ett försök att skapa goda vanor. Har allt för länge i mitt liv haft dåliga vanor, men allt förändrades när jag slutade med alkohol för snart fyra år sen. Innan dess var det stundtals en helt annan Hans.

    SvaraRadera
  3. Det kan man kalla seger. Lite kul. Jag dricker heller inte alkohol.

    SvaraRadera