tisdag 11 maj 2010

Häj på däj

Manta

Bosse

Tretton


Häj på däj



Så mycket att tänka på innan en utställning. Man blir alldeles splittrad och nu är det bara en dag kvar tills startskottet går. Samtidigt är det ju också väldigt väldigt roligt. Vet redan nu att många av mina vänner kommer att komma under de här fyra dagarna.


I går hann jag (under tiden jag hjälpte min svägerska Nenne att fixa till sin tavlehängning) att måla klart tre tavlor som legat och varit halvklara. Känns bra. Ni ser dem här ovan. De är alla 70x90 cm, så det är inga småtavlor. Däremot började jag på en liten 20x30 cm, med arbetsnamnet "Häj på däj".


Den bilden är nog som jag är i dag, hur jag kommer att vara under rundan och vad jag kommer att hälsa besökarna med. Ska försöka göra klart den i dag plus allt annat som jag inte gjort.


Häj på däj.

3 kommentarer:

  1. Häj på däj själv, du. Antar att det är fullt upp in i det sista och sedan kommer det att fortsätta vara fullt upp av andra skäl under hela helgen. Hade gärna velat se er utställning i Hagfors men det kommer vi inte att fixa eftersom vi åker först på fredag eftermiddag. Kommer till dig på lördag. Vi ses!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det kommer nästan fler besökare än du orkar träffa och att alla är snälla;))!

    SvaraRadera
  3. Ja det är synd att ni missar den i Hagfors Titti. Den är riktigt bra, men jag är oerhört glad för att du ska komma till mig. Lite mallig också faktiskt :)

    Tack Lotta. Hoppas ni kommer.

    SvaraRadera