onsdag 19 maj 2010

Konst, examen och fotboll


När det har varit intensiva dagar med konstutställningar och annat, så orkar man inte måla eller teckna. Kanske inte ens vill tänka på konst. Man vill bara luta sig tillbaka och njuta av att sommaren verkar ha kommit. Värmen gör att man blir loj som en katt, men har man hus och trädgård så finns ingen tid till vila.

Jag låter konsten vara rent tekniskt i alla fall. Bygger upp en längtan tillbaka. Flera barn och ett heltidsjobb som personlig assistent kräver också uppmärksamhet, dessutom är jag kontaktperson till en man i min ålder, så brist på sysselsättning finns inte.

Bilden i dag får bli en fotbollsbild jag gjorde för några år sen. Min tankar går till min son som snart tar examen. Hans barndom var fotboll. Bland annat..

3 kommentarer:

  1. Du verkar ha mycket och allt har sin tid. Målandet också. Själv har jag så pass ändrade förutsättningar p.g.a. avbokad resa och stängd studio att jag har lite mer tid än vanligt. Just denna vecka i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Det är svårt att hitta balansen mellan familj, jobb och fritid... jag jobbar ständigt med det, tycker jag. Ibland fungerar det bra, ibland mindre bra. Just nu lockar sommarvärmen mer än målarrummet.

    SvaraRadera
  3. Ibland får man lite extra tid. Det kan vara skönt. Då brukar jag vila, eller måla bara lite så där för att det är så himla kul. Fast det gör jag ju annars också förstås.. hm.. ja ja. Det var en parantes. Hoppas du har en fin vecka då Titti.

    Balansen finns alltid där Elin, det är vi som inte ser den ibland bara.

    SvaraRadera