söndag 2 maj 2010

Mitt val

"Animalia"

"Madonna med små vingar"

"Dårpippi"

"Geting"

"Kaktus"

Om ni läste gårdagens inlägg vet ni att jag skulle välja ut 3-5 bilder som skulle representera mig vid en samlingsutställning. Valet föll på dessa fem. Men hur tänkte jag då?
De tre i akryl/kol (de med färg) är av det senaste jag gjort och bör därmed rimligtvis visa var jag står i måleri i dag. De två i tusch visar en annan sida, en annan teknik. Använder mig oftast av den när jag skissar. En del blir inramade, beroende på hur bra jag tycker de är.

2 kommentarer:

  1. Du verkar ha stor glädje och nytta av skissandet? Själv skissar sällan. Ska försöka skärpa mig på det området. Inspirerad av dig.

    SvaraRadera
  2. Det är en bra sysselsättning när jag inte har tillgång till ateljén. Men jag skissar ju självklart där också, men då blir det oftast i kol. Det är ett bra sätt att få fram det jag vill, fånga bilden. Renskriva det kan man säga, fast med teckning. Vad heter det då? Renteckna?

    SvaraRadera