onsdag 26 maj 2010

Mål och mening


Har som mål sedan den dagen jag började med bloggen att försöka göra ett inlägg varje dag. Mest för att ge mig själv en sporre till att försöka göra något kulturellt. Teckna, måla, inspirera, bli inspirerad av andra eller något annat.

I går ägnade jag dock förmiddagen till trädgårdsarbete och eftermiddagen till att hjälpa lilltösen med att byta rum. Rum-bytar-projektet blev förvisso bara halvklart, men hennes nya blev klart och hon fick sova i sitt nya rum. I dag ska det andra städas och organiseras. Dessutom ska vi köra ved. Det är inga fritidsproblem här inte.

Det enda rent konstnärliga jag hann med i går var en idé jag fick i förrgår. Går runt och botaniserar bland mina gamla bilder. Fotograferar de jag tycker kanske bör visas upp en gång till. Sedan lägger jag upp dem vid facebook: www.facebook.com/profile.php?id=518528073#!/album.php?aid=175389&id=518528073

Dagens bild är en av dem.

2 kommentarer:

  1. Läcker och annorlunda.
    Målet med din blogg är en bra blogganledning!
    Att inspireras och inspirera :)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Tack Eva. Ja det är kul att slänga in en naturbild ibland :)

    SvaraRadera