lördag 1 maj 2010

Vernissagen i Hagfors

Precis innan allt började tog jag denna bild.
Tycker den talar sitt eget språk,
trots sin suddighet.

Ingrid och Evert Carlson från Galleri Träsmak kom förbi.
Evert spelade blues som gav applåder och mer smak.

Pappa Strandberg med son spelade gitarr,
liksom jag när det begav sig.

Emelie Perssons pappa Sven poserar bredvid tavlan
som föreställer en yngre version av sig själv som Emelie målat.
________________________________________________________

NU är klockan kvällen, och vernissagen i Hagfors är avklarad. Det var en rolig dag. Mycket folk och glad stämning tillsammans med bekanta, obekanta, musik och kaffebröd. Nu får utställningen "ONATURLIGT" leva sitt eget liv till den 28 Maj.
Byter i stället fokus till nästa evangemang som blir i mitten på Maj. Då blir det konsthelg här i trakten, och jag ska ha öppen ateljé tillsammans med min svägerska Nenne Westlund. Hon målar akvarell och akryl i en helt annan stil än vad jag gör. Kul med sällskap och en kontrast. Nenne ska få ett eget rum att husera i. Där får hon göra precis vad hon vill. Spännande.
Vad det gäller min egen utställning i samband med detta, så har jag funderingar på en minimalistisk utställning. Funderar på det i alla fall.

4 kommentarer:

  1. Speciell känsla det där efter en vernissage. Vad gäller ditt nästa evenemang: eftersom jag inte ska resa som tänkt så skulle det kanske vara läge för konsthelg hos dig och dina konstnärskollegor istället.

    SvaraRadera
  2. Ja Titti! Kom hit. Det skulle vara himla roligt.

    SvaraRadera
  3. jajemen.. kl.11-17 alla dagarna.

    SvaraRadera