torsdag 20 maj 2010

Inspiration och en ornitolog


Nu kommer sommaren tänkte jag i går. Solen var så varm och underbar, och idag regnar det. Men det är väl så sommaren brukar vara. Naturen behöver regnet också.

Det är inte alla dagar som jag målar, eller tecknar. Ibland vilar jag hjärnan och låter den få chansen att bli inspirerad. Ser mig omkring. Hälsar på andra.

Ibland kan jag bläddra i datorn. Se vad jag gjort tidigare. Kanske hitta något som bara varit en skiss, men som har potential till att bli något mer. I går hittade jag den här bilden. Ni får ursäkta bildkvalitén, men den är från tiden då datakameran var nyfödd. Bilden hette "ornitologen" och finns numera i Stockholm. Den skulle vara rolig att göra något mer av. Kanske är det den jag ska utgå från när jag ska igång igen.

4 kommentarer:

  1. Jasså, där är regn. Här har det hittills varit en solig sommardag. Söker du nytt tema eller ska du fortsätta arbeta med exempelvis änglarna?

    SvaraRadera
  2. ska nog fortsätta med änglarna tills utställningen i Stockholm är över, men jag måste varva med annat ibland.. sen vet man aldrig, allt kanske hör ihop på något konstigt vis.

    SvaraRadera
  3. Ja, det var egentligen en dum fråga. En helt annan sak - hoppas du såg att det kom tips på Göteborgsgallerier efter din fråga på FB. Det var Maya Rygaard som gav några förslag.

    SvaraRadera
  4. Ska kika på förslagen. Skulle vara kul att ställa ut i Göteborg. Min son bor ju där.

    SvaraRadera